2016 Október 19

A diéta alatt, de a hétköznapokban is olykor rájön az emberre az éhség az éjszaka kellős közepén. Hogyan lehet ezt megelőzni, és mit tegyünk, ha már megtörtént a baj?

Az egyik legrosszabb dolog a világon, amikor éhesen kell elaludni. Ez egyrészt a komfortérzetednek sem tesz jót, másrészt a szervezetednek sem. De hogyan tudnád ezt megelőzni? Remek tippeket írtunk neked össze!

Fehérje gazdag reggeli

Nagyon fontos az, hogy már reggel a reggeli elfogyasztásával ki tudsz hatni a szervezetedre, hogy este kevésbé legyél éhes. Első hallásra ez hihetetlenül hangzik, de így van. Ha fehérjében gazdag, bőséges reggelit veszel magadhoz, a diétádnak sem ártasz, és estére is kevésbé leszel éhes.

A fehérjék ugyanis ellátják a szervezeted mindenféle tápanyaggal, és telítenek is, ezért érdemes kipróbálnod, hogy finom, fehérje dús reggelit fogyasztasz. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy egyáltalán nem reggeliznek. Ez hiba! Reggelizni fontos, az egyik legfontosabb étkezés a napban.

Egyél többet napközben

Ha éhes vagy lefekvéskor, az csak egyet jelent: napközben túl keveset eszel ahhoz, hogy az a szervezeted számára elég legyen. Persze fontos az, hogy kalória deficitben légy, hiszen ez a felesleg leadásának lényege, de a közhiedelemmel ellentétben úgy is lehet kalóriahiányt előidézni, hogy különösebben éhes maradnál.

Egyél napközben, friss zöldségeket, gyümölcsöket, alacsony szénhidrát tartalmú élelmiszereket, így ha eljön az este, már kevésbé leszel éhes.

Lassú rágcsát fogyassz

Vannak az úgynevezett gyors és lassú rágcsák, attól függően, hogy milyen gyorsan lehet őket elfogyasztani. Érdemes az esti filmezéshez az előbbit választani. Ha ugyanis mondjuk sütit, vagy kekszet eszel, azt viszonylag hamar be tudod habzsolni, és a film végére, lefekvés előtt újra éhes leszel. Ráadásul ezek az édességek hízlalnak is.

Ellenben a rágcsálni valók azért jók, mert lassan tudod fogyasztani őket. ilyenek például a mogyoró (de héjas legyen) vagy a pisztácia, illetve a szotyi. Mivel itt a kibontásukkal is időt töltesz el, nem fogsz kilónyi mennyiségeket megenni, ráadásul sokkal egészségesebbek is.

Figyeld, mit eszel

Fontos, hogy az aznapra beosztott adagokat és készletedet ne éld fel idő előtt. Legyél szigorúbb magaddal. Ha már délután felfaltál mindent, akkor az a diétádat is hazavághatja, és természetes lesz, hogy estére megint megéhezel. Mindig hagyj az aznapra betervezett adagodból estére is egy kiadós mennyiséget.

Főleg azért, mert az a tévhit, hogy hat óra után nem lehet enni, teljesen alaptalan, ezért bátran ehetsz utána is, de ügyelj arra, hogy ne legyenek nehéz ételek.

Vonulj el a szobádba

Este, mikor készülődsz az elalváshoz, érdemes elvonulni a szobádba, és a konyhát messziről elkerülni. Kösd le valami hasznossal magad. Nézz valami izgalmas filmet, játssz a számítógépen, vagy olvasgass.

Így ugyanis lekötöd a gondolataidat, és nem fogsz eszedbe jutni az, hogy éhes vagy, vagy megkívántál egy kis chipset vagy sütit.

Ha ezeket megfogadod, és következetesed beépíted a hétköznapjaidba, akkor nem lesz olyan este, mikor éhesen fogsz lefeküdni.

egészség fogyókúra diéta életmód táplálkozás


Megtekintések száma: 23141


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet