2016 Október 05

Minden diétának megvannak a holtpontjai, amikor az emberre rátör az erős éhség, és minden, amiért addig dolgoztunk, odaveszhet. Ilyenkor szoktunk elgyengülni, és bűnözni is. Mi azonban bemutatunk neked néhány tippet, amivel elejét veheted a gyönge óráknak.

A diéta nehéz dolog. Nagy adag elhatározás kell hozzá, türelem és sok-sok kitartás. Kitartás, mert végig kell csinálni, és nem szabad tönkretenni azzal, hogy váratlanul bepuszilsz egy kósza péksüteményt, vagy egy zacskó chipset.

Attól, hogy mások előtt tagadni fogod, még megtörtént, és a diétádon is látszódni fog.

De mivel lehet elejét venni az ilyen „baleseteknek”? Bemutatunk neked néhány kiváló praktikát a probléma kezelésére.

Víz

Az éhség egyik legjobb, leggyorsabb, és egyben legegyszerűbb módja a víz. Ha úgy érezzük, hogy még idő előtt harapnunk kell valamit, és nem fogjuk kibírni, igyunk meg egy jó nagy pohár vizet. Ezzel telítjük a gyomrunkat, és elérjük azt, hogy ne kelljen étel után sóvárognunk.

Ez a módszer több alkalommal is működhet egymás után, azonban vigyázzunk, mert a második, harmadik éhség rohamnál annyi vízmennyiséget kell magunkhoz vennünk, hogy aztán órákon át a vécét fogjuk látogatni.

Alvás

Nem egy szokásos módja a kilók elleni harcnak, ráadásul nem is minden esetben javasolt. Köztudott ugyanis, hogy aki éhesen alszik el, az nem alszik olyan jól, mint az, aki evett előtte. De a diétaázás nem mindig szól a kényelemről.

Ha már este van, és ránk tör a maró éhség, aludjunk el, amikor tudunk, így álomba szenderítve gyomrunkat is. Így a vad has korgást nem fogjuk érezni amíg alszunk, ráadásul reggel felkelve úgy érezhetjük, hogy csillapodott éhségünk.

Citromos víz

Ha már unjuk a vizet, citromos vízzel is helyettesíthetjük. Ez nem csak egészséges, de tele van vitaminnal, és képes a szomj oltására, az éhség csökkentésére.

Egy dologra azonban vigyázzunk: nagyobb mennyiségben egyes embereknél a citromos víz hasmenést okozhat. Hogy kinél, azt egyéne válogatja, de ezt mindenképp tarts szem előtt, ha ilyet iszol.

Menj el futni

Az is remek módja lehet az éhség kezelésére, ha fogod magad, felhúzod a futócipődet, és elmész futni. Így egyrészt megúsztad azt, hogy egyél, másrészt még kalóriát is égetsz. 

Így ha végeztél a futással, akár tényleg ehetsz néhány falatot, hiszen kellően megdolgoztattad előtte a szervezeted.

Egy kevés zab

Ha az éhség újra előtörne, az is jó megoldás lehet, ha van nálad egész szemű, vagy őrölt zab. Ebből ha magában elfogyasztasz két-három evőkanállal, akkor úgy fogod érezni, mintha jóllaktál volna.

A zab ugyanis bizonyos esetekben telítettség érzetet nyújt, és kellően fogyókúrás étel ahhoz, hogy a diétás menü amúgy is remek főszereplője legyen.

Szóval, ha a jövőben rád tör az éhség, nincs más hátra, mint a fenti módszerek valamelyikével küzdeni ellene. Így szinten tudod tartani a diétát a legnehezebb órákban is.

egészség fogyókúra diéta praktikák


Megtekintések száma: 20919


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet