2016 Október 15

Gondoltad volna, hogy csokival is el lehet indulni a fogyás rögös útján? Egyes kutatások szerint a reggel és napközben fogyasztott csokoládé adott mennyiségben képes akár fogyást is előidézni. És nem utolsó sorban egészséges!

Első olvasásra talán te magad sem hiszed el, pedig így van: a csoki bizonyos körülmények között, adott mennyiségben képes lehet arra, hogy ne kilókat pakoljon rád, hanem ellenkező hatást váltson ki.

A csoki túlsúlyban játszott szerepét már régóta vizsgálják. Még néhány évtizeddel ezelőtt úgy gondolták, hogy a csokoládé bár egészséges, de rossz, mert az embert hamar elindíthatja a hízás útján.

Úgy gondolták, a rengeteg cukor rendkívül káros hatással van a szervezetre is, és növeli a cukorbetegség kockázatát.

Az elmúlt néhány évben azonban újra górcső alá vették a csokit, és több nagyon érdekes dologra jöttek rá.

Megfigyelték, hogy speciális csokoládé diéta során csökkent az alanyok súlya. Ráadásul rendelkezik egyfajta rákmegelőző hatással is.

A csokoládé koffeintartalma tartalma 10-30mg 45g csokiban, aminek köszönhetően élénkebb leszel, és hatására felgyorsul a zsírbontás szervezetedben. Erre épít a kizárólagos csoko-diéta is, amikor csak csokoládét szabad fogyasztani diéta gyanánt.

Ezzel a módszerrel akár 10 kilogrammot is fogyhatsz 4-5 hét alatt, azonban megvan ennek is az árnyoldala: ez egy mono diéta, vagyis egyhangú diéta, ami a szervezetednek, és a közérzetednek nem feltétlen tesz jót.

Változatosan kell étkezni, mert a szervezeted igényli a változatosságot. Éppen ezért az arany középút lehet a legjobb megoldás.

A legfrissebb kutatások szerint a csokoládé antioxidáns hatása nagyobb, mint a zöld teáé, sőt a vörösbort is kenterbe veri. Bizonyítottan magas antioxidáns-tartalma elősegíti az emésztést, megvédi a szervezetet az oxidációs sejtkárosodástól, és lassítja az öregedési folyamatokat.

Az sem egy utolsó szempont, hogy a csokoládé diéta megnöveli a boldogsághormonokat a szervezetben, ezért rövidtávon jó közérzetet tud biztosítani.

De meddig érdemes csinálni, és hogyan? A legfontosabb, hogy tisztában legyél azzal, hogy mi is az igazi csokoládé. A csoki diéta ugyanis nem azt jelenti, hogy veszel a Tescoban egy halom Milka csokit, majd magadba borítod.

A csokoládé az a termék, amely legalább 50% kakaótartalmú, és a benne található zsiradék kizárólag a kakaóvaj.

A diéta időtartama ránk van bízva, de arra ügyeljünk, hogy egy hétnél tovább semmi esetre se csináljuk, mert az már hosszútávon nem egészséges. A legoptimálisabb a 3-4 nap ezalatt a szervezet képes az előnyei élvezni a csoki fogyasztásnak.

egészség fogyás diéta csoki diéta


Megtekintések száma: 22777


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet