2016 Szeptember 27

5 nőt kérdeztek meg, hogy szerintük mi volt valaha hallott 5 legrosszabb diétás tanács. Meglepődnél, mekkora butaságok vannak a köztudatba ültetve a fogyásról.

Hallottál már igazán rossz diétás tippeket? Észrevetted, hogy rendszerint olyan emberek okoskodnak a fogyókúrázással kapcsolatban, akiknek lenne mit leadniuk?

5 nő mesél olyan bizarr tanácsoktól, melyeket megfogadtak ugyan, de egy dekát sem voltak képesek fogyni.

Ne reggelizz

Az egyik legkárosabb diétás tanács, amit valaha adni lehet. Ha ugyanis átugrod a reggelit, akkor a nap legfontosabb étkezését hagyod ki. Hirtelen vágod el a szervezeted reggel megszokott utánpótlási vonalát, ami felboríthatja testedben az egyensúlyt.

Fontos, hogy reggelizz, hiszen a reggel bevitt táplálékot és energiát égeti el a tested napközben. Ha nem eszel, akkor nem lesz mit elégetni, és fáradt, nyomott leszel egész nap.

Számolj minden kalóriát

Aki valaha diétázott már, az tudja, hogy sokan szokták javasolni, hogy vezess be egy úgynevezett kalóriatáblázatot, és pontosan figyeld, hogy mit és mennyit eszel. Ez arra késztet, hogy állandóan számold, mi hány kalória.

Azonban a fogyás kulcsa nem csak és kizárólag a kalóriamennyiségben rejlik. Arról nem beszélve, hogy görcsössé tesz, mert nem tudsz úgy elmenni egy étterembe, hogy ne pánikolnál azon, hogy az eléd tett menü vajon hány kalória. érdemes naplót vezetni arról, hogy mit eszel, és alkalmanként utólag utána számolni, hogy hány kalóriát vittél be, de ha túlmatekozod, nem fogsz tudni fogyni, és görcsös leszel.

Igyál ecetet

Az ecet kiváló gyógyhatással rendelkezik. Szokták is különféle gyomorpanaszokra ajánlani, és még súlyvesztésre is. Összességében azonban ezt is túlzásba lehet vinni igen könnyen.

Az ecet rendszeres fogyasztása gyomorégést okozhat, súlyosabb esetben akár gyomorfekélyt is, amit már kezelni kell.

A szervezet kiéheztetése, tisztítókúra

Szintén nem megoldás az, ha valaki szó szerint kiéhezteti magát, és különböző erre alapuló tisztítókúrákat alkalmaz. Tény, hogy drasztikus fogyás érhető el velük, de az is tény, hogy ez a fogyás egyrészt tönkreteszi a szervezetünket, másrészt nem tartós.

Sőt, az esetek többségében a leolvadt kilók másfélszerese kúszik lassan vissza az emberre, ha nem vigyáz.

Cukormentes életmód

Bár önmagában az ötlet nem rossz, sőt! Ha hanyagoljuk a cukrokat, akkor nagyságrendekkel többet fogyhatunk, azonban az a veszélye a dolognak, hogy ha hirtelen vágjuk el a testünk cukor utánpótlását, akkor az olyan nagymértékben megboríthatja a szervezetünk egyensúlyát, hogy akár rosszulléteket is előidézhetünk.

Leeshet a vérnyomásunk, egész nap levertek lehetünk. Sokkal jobb megoldás az, ha a cukroktól fokozatosan és lassan szabadulunk meg.

Napokig csak inni

Szintén egyes diéták elemeként szokták javasolni, hogy iktassunk be olyan napokat, amikor nem eszünk egy árva falatot sem, csak folyadékot viszünk be testünkbe.

Ez szintén nem szokványos, és káros is a szervezetre nézve. Egyszerűen nem foszthatjuk meg attól, hogy szilárd ételt ne vigyünk be.

A fogyás és a diéta is fontos tehát, hogy logikus, ésszerű legyen, mert csak úgy van értelme, ha a szervezetünk nem megy tönkre benne.

egészség fogyókúra diéta súlyvesztés


Megtekintések száma: 16856


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet