2016 Szeptember 30

Vannak, akik olyan végzetes reggeli hibákat vétenek a napi első étkezéssel kapcsolatban, hogy abba bele sem gondolnak. Bemutatunk 3 végzetes hibát, melyet te is elkövethetsz, és talán el is követtél!

Te sem gondoltál még igazán bele abba, hogy a reggeli az egyik legfontosabb étkezés, igaz?

Olyannyira nem, hogy valószínűleg te is elköveted a három leggyakoribb és egyben legvégzetesebb hibát egyikét, melyeket ilyenkor el lehet követni.

Most bemutatjuk ezeket a nagyon gyakori tévedéseket a reggelivel, és annak milyenségével kapcsolatban. Garantáljuk, hogyha ezekből tanulsz, akkor még akár néhány kósza kilótól is megszabadulhatsz!

Gabonapelyhek

Bizonyára gyerekkorodban, vagy akár felnőttként is rengeteg gabonapelyhet ettél, és kiváló napindítónak gondoltad.

A helyzet az, hogy a különböző érdekeltségekbe tartozó cégek valóban így reklámozzák termékeiket. Egészségesek, mert tele vannak vitaminnal, és laktatnak is. Így mennek manapság is a szalagcímek.

A valóság azonban az, hogy tele vannak cukorral, és hiába van bennük vitamin, még mindig több vitaminhoz és ásványi anyaghoz jutsz egy almával, mint egy tál gabonapehellyel.

Helyette együnk inkább egy kis gyümölcsöt, vagy akár zöldségeket. Rengeteg rost és vitamin van bennük, ezek pedig megadják a tökéletes napkezdéshez szükséges energiát számunkra.

Akkor is eszel, ha nem vagy éhes

Ebbe a hibába szinte mindenki beleesett már, sőt, a legtöbben rendszeresen elkövetjük ezt a főbenjáró szervezetünk elleni bűnt. Akkor is eszünk felkelés után, ha nem is vagyunk éhesek, mert már megszoktuk, a napi rutinunk részévé vált a reggelizés.

Azonban nem kell mindig ennünk. Sokkal jobban járunk, ha szervezetünk jeleire figyelünk, hogy mennyire vagyunk ténylegesen éhesek. Ha ugyanis azt érezzük, hogy nem vagyunk, akkor inkább ne együnk.

Ha pár órával később, 9-10 óra felé jön ránk az éhség, kapjunk be néhány falatot, és folytassuk a napunkat a megszokott kerékvágásban.

Hanyagoljuk a nagyobb tálakat, adagokat

Szintén gyakori hiba, hogy reggel az ágyból kikászálódva azonnal megragadjuk az egyik legnagyobb tálat a konyhában, és azt töltjük tele gabonapehellyel vagy más reggelivel. 

Az ember már csak ilyen. Tudat alatt is arra törekszünk, hogy az adott tálat, tányért kellő mértékben „megtöltsük”.

Érdemes kisebb tányért, vagy tálat választani, így elkerülhetjük a túlevésünket. Ha nincs kisebb, akkor pedig szedjünk ki csak fele mennyiséget.

Így a kalória bevitelünkön is csökkentünk. Arra ügyeljünk, hogy a reggelivel bevitt kalóriák körülbelül 400-nál nagyobb értéket ne vegyenek fel!

Látod? Fogadjunk, hogy te is elkövetted ezeket a hibákat! Ha igen, OSZD MEG másokkal is, hátha más is rosszul csinálja a reggeli rutint!

egészség fogyás diéta tévhitek praktikák reggeli étkezés reggeli


Megtekintések száma: 21376


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet