2016. október 2., vasárnap

A futásnak vannak bizonyos szabályai, keretei. És vannak olyan dolgok, amiket soha ne csinálj futás után, ha azt akarod, hogy eredménye legyen a futásodnak.

A futós rendkívül jó kalóriaégető testedzés. Nem csak azért, mert minden izmodat átmozgatja, hanem azért is, mert a hasadról is képes leégetni a zsírt, ez pedig a legtöbb edzésformáról nem mondható el, hiszen a tévhittel ellentétben nincsen helyi zsírégetés.

A rendszeres futás jó, de nem hoz eredményt, vagy nem lesz kellemes, ha nem tartjuk be az alábbi szabályokat.

Hatalmas kajálás

Bár evidensnek tűnhet, sokan mégsem tartják be azt, hogy a futás után nem eszünk azonnal. pláne nem nagy mennyiségeket.

A futás, ha kellő ideig csináljuk, beindít egy zsírégető mechanizmust a szervezetben. Ez azonban megállhat, ha azonnal utánpótlást biztosítunk a szervezetnek nagy mennyiségű étel formájában. Futás után inkább igyunk, és azt is csak keveset. A futás utáni egy órában nagyon nem javasolt ételt enni, de utána is csak ésszerű mennyiségeket érdemes bevinni.

Nagy mennyiségű folyadék

Hosszabb távú futás után bár nagyon szomjasnak érezhetjük magunkat, csak apránként, kevés hideg vizet kortyolgassunk el. Cukros üdítőitalok, kóla bármennyire is jólesne, ne jöjjön szóba, hisz ezzel oda az a munka, amiért mi futottunk.

Azért érdemes nem nagy mennyiségben bevinni folyadékot futás után, mert nem terheled meg a még dolgozó szervezetet, és nem leszel rosszul attól, hogy a futás utáni hévben magadba döntött 1,5 liter víz ott lötyög a hasadban.

Nassolás

Ha futás után megéheztél, de nem ehetsz, megszomjaztál, de csak kortyonként ihatsz, akkor minden bizonnyal a következő lépés az lenne, hogy a ropogtatni valókhoz nyúlsz, ez azonban szintén nagyon rossz ötlet.

A futás utáni rágcsák nem oldják meg a bajodat. Hosszabb távon csak még éhesebb leszel tőlük. Ráadásul rengeteg kalóriát veszel így magadhoz, akár többet, mint amennyit a futással égettél el.

A cipőd

Ez inkább higiéniai kérdés, de ide tartozik, mert az egészségedhez kapcsolódik. Sokan a futás után csak lerúgják magukról a cipőt otthon, és mennek a dolgukra. pedig a cipőbe beleizzad a láb, és rengeteg mocsok, szennyeződés és vereték kerül bele, ami a különböző gombás fertőzések melegágya lehet.

Érdemes a cipő levétele után befújni azt fertőtlenítő spray-el, ha nincs lehetőségünk napi szinten kimosni, és váltó cipőket biztosítani.

Ha ezeket az egyszerű tanácsokat betartod, garantáljuk, hogy a futásod nem csak eredményes lesz, de az egészséged kárára sem megy a futás utáni tevékenységed.

tanácsok egészség életmód sport testmozgás


Megtekintések száma: 10015


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet