2016. október 9., vasárnap

Ha hiszed, ha nem, a gyaloglás hosszú távon képes zsírt égetni a szervezetedből. Ha kitartó vagy, napi egy óra gyaloglással néhány hónap alatt akár 15-20 kilótól is megszabadulhatsz. Megmutatjuk, hogyan!

Ma már nem csak futni szoktak az emberek, hanem a gyaloglás is igen gyakran szóba jön, ha arról van szó, hogy a szervezet komolyabb mennyiségű zsírt égessen el.

Amikor az emberekben felmerül a fogyás gondolata, legtöbbször eszükbe sem jut a gyaloglás lehetősége, ami nagy kár. Ezzel az egyszerű, bárki számára elérhető módszerrel akár öt kilót is leadhatsz mindössze három hét alatt.

Ha pedig képes vagy hónapokban gondolkodni, a 15-20 kiló sem lehetetlen. De miért is jó gyalogolni, és hogyan fogyaszt?

Így fogyaszt

Felmérések során kiderült, hogy azok a nők, akik hetente háromszor félórát töltenek tempós gyaloglással, hatszor annyi zsírtól szabadulnak meg, mint azok, akik a hét minden napján lassan sétálgatnak, annak ellenére, hogy mindkét tevékenység során ugyanannyi kalóriát éget el a szervezet.

Ráadásul a legújabb kutatások szerint mi nők, először has tájékon kezdünk el fogyni séta közben, a legtöbb nő pedig épp ezzel a területtel elégedetlen.

Átlagos sebességgel sétálva (6,4 km/órás sebességgel haladva) 400 kalóriát égethetsz el egy óra alatt.

Rendszeres fogyás

Ha rendszeresen sétálsz, akár napi, vagy minden másnapi szinten, akkor garantáltan lesz hatása az állandó sétának. Mint minden edzésformánál, itt is az a lényeg, hogy rendszeresen végezzük a tevékenységet, és ne álljunk le vele.

Ha 2-3 hetente megszabadulunk ily módon 5 kilótól, az már jó eredménynek számít, ha nem, akkor érdemes növelni a gyaloglások idejét, és sebességét.

Jobb túlsúlyosaknak, mint a futás

Sok embernek először sokkal jobb lehet a gyaloglás, így ma már edzők is javasolni szokták ezt, mint egyfajta sport. Azok ugyanis, akik soha nem futottak, nem fogják bírni a futással járó erős erőnléti követelményeket.

A túlsúlyosak meg még annyira sem, ráadásul számukra veszélyes is, hiszen láb ízületeikre hatalmas kilók nehezednek, könnyen eleshetnek, vagy megterhelhetik tüdejüket.

Kíméli a láb ízületeit

Ha már a lábnál tartunk. A gyaloglás nem töredezi szét a láb porcait, és nem is koptatja annyira. A futásról elmondható, hogy bár rendkívül jó zsírégető, mégis nagyon erősen képes rombolni a lábunkat.

Ezzel szemben a gyors tempóban való gyaloglás sokkal kíméletesebb, mivel egyik lábunk mindig a talajon maradni, így nem nehezedik másik lábunkra nagy erő. Futás közben ez éppen fordítva van.

Hasznos

A gyaloglás ráadásul még hasznos is. Bejárhatjuk a várost, elvégezhetjük teendőinket anélkül, hogy autóba kellene ülnünk, és a benzint koptatnunk.

Minden csak azon múlik hogyan is állunk hozzá. A gyaloglás egy remek lehetőség arra, hogy bevezessük magunkat az edzés és a sportok világába, de akár hosszú távon is űzhetjük, mert ha betartjuk az alapvető szabályokat, sokat fogyhatunk tőle.

egészség fogyás sport testmozgás


Megtekintések száma: 9021


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet