2016. december 11., vasárnap

A jó étel az élet egyszerű örömeihez tartozik, de a hatása, amit a testünkre gyakorol, sokkal bonyolultabb, mint azt gondolnánk!

Ez, természetesen a diétánkra és a derékbőségünkre is vonatkozik – bizonyos ételek jót tesznek nekünk, míg mások hozzájárulhatnak a súlygyarapodáshoz, vagy egyéb egészségügyi problémáhz, - de ezer más módon is, ha nem szentelünk túl sok figyelmet neki.

A tápanyagok és az ételeinkben lévő vegyületek az egész testünkre hatással vannak, még arra is kihathat, hogy milyen a személyiségünk.

Így, aztán, nem meglepő, hogy az az étel, amit napközben elfogyasztunk, hatással van az éjszakai álmunkra is.

Az ételeink vegyi összetevői, amelyet magunkhoz veszünk, rémálmot okozhat, vagy boldog álmot, sőt, még, kissé pajkos álmot is, attól függően, hogy milyen ételt fogyasztunk!

Az alábbiakban tekintsük át, hogy mely élelmiszernek, milyen hatása lehet álmainkra.

Mi történik, ha PB&J szendvicset fogyasztunk lefekvés előtt?

Valószínűleg ez, nem az a klasszikus, klassz, gyermekkori étel, ami gondot okoz, ha beveri a szunyát.

De, a tény az, hogy ez az étel (PB&J = mogyoróvajas, dzsemes szendvics) tele van cukorral, szénhidráttal és fehérjével.

A legtöbb esetben a PB&J szendvicset tiltó listára kerül a táplálkozásban, de a könnyen emészthető összetevők elősegítik az agy melatonin termelését.

PB&J kellemes álmot hoz!

A melatonint tartalmazó étel kiegészítőket gyakran ajánlják álmatlanság kezelésére és időátállítási problémára hosszú repülőút után, mivel a hormon az alvási ciklusért felelős és jobb éjszakai alvást biztosít.

Az agyunk természetes módon is termel melatonint, amely a kellemes álmokhoz vezet, ugyan nem túl izgalmasak ezek az álmok, de megnyugtatók és pihentetők.

A mogyoróvajas, dzsemes szendvics fogyasztása nemcsak a melatonin termelődésnek ad löketet, de elég könnyű megemészteni, így nem fog éjszaka gyomorégésre, vagy gyomorpanaszra ébredni.

Mi van, ha tejterméket fogyaszt lefekvés előtt?

Ki ne szeretné a tejtermékeket? Ez a fő íz alkotója mindennek, kezdve a fagyitól, a sajton át, egészen a kedvenc snack-ig.

Az is igaz, hogy magas a zsírtartalma, ezért a legtöbb orvos azt javasolja, hogy a kiegyensúlyozott étrendben csak kevés helyet foglaljon el.

Amint az kiderült, jó, ha megfogadja ezt a tanácsot lefekvés előtt is, mert a tejtermék fogyasztásához rossz álmok kapcsolódnak.

A tejtermékek fogyasztása lefekvés előtt rémálmokat okozhatnak!

A sajthoz különösen negatív álmokat társítanak; a fermentált tejtermék fogyasztása után rendszeresen beszámoltak bizarr, nyugtalanító álmokról.

Ez különösen igaz a kék sajtra, ami kapcsolatban lehet az összes tejtermékben jelenlévő laktózzal, és a sajtgyártás érlelelési folyamatával.

Bár a tejtermékekhez társított rossz álmok oka még nem teljesen egyértelmű, - és talán, inkább csak anekdotikus – azért jobb lemondani róla lefekvés előtt, hátha mégis …

Mi van, ha pulykát eszünk lefekvés előtt?

Minden évben, amikor a Hálaadás körül járunk, mindannyian ugyanazt várjuk a pulykahús fogyasztása után, - egy hosszú, kényeztető szundikálást.

Ez azért van, mert, úgy, mint a többi baromfi hús is, a pulyka is gazdag triptofánban, ami egy aminósav és a szervezet gyorsan átalakítja szerotoninná.

A szerotonin egy vegyi anyag, ami a boldogságért és a megelégedettségért felelős; ha álmokra váltjuk, akkor rendkívül eleven, bizarr képeket láthatunk.

A pulykahús fogyasztása tiszta álmot hoz!

Azok az álmok, amelyek tele vannak gazdag és fura részletekkel, akkor Önnek nagy valószínűséggel „tiszta, vagy tudatos” álma volt.

A tudatos álom az, amikor az álmodás folyamatában felébred, más szóval, tudja, hogy álmodik, anélkül, hogy az álmodás folyamata befejeződne.

Gyakran előfordul, hogy rendszeresen tudatosan álmodunk, de mivel ezek szürreális álmok, könnyű felismerni, hogy csak egy álom.

Mi történik, ha zabpelyhet fogyasztunk elalvás előtt?

Amennyiben gombát reggelizne, a zabpehely jobb választás lenne.

Ez azért van, mert, noha, rendkívül egészséges és tele van rosttal, energia „összeomlást” okozhat fogyasztása után egy órával.

Helyette, inkább egy tál zabpehely fogyasztását kellene fontolóra venni, egészségesebb, mint egy szelet torta, és javítja a REM alvást (Rapid Eye Movement = Gyors szemmozgás)

A zabpehely REM alvást biztosít!

A zabpehely tele van összetett szénhidrátokkal, ami kiváló a szervezet számára és az energiaszint megtartásához.

De, amikor a szervezet lebontja, akkor okozhat inzulinesést, ezért álmosság hullám törhet ránk és ennek köszönhetően, jobban alszunk.

Ez javítja az alvás minőségét és további REM alvást alapoz meg, - ahol az agy a napi eseményeket dolgozza fel – és emlékezésre készteti, vagy a napi problémákra próbál megoldást találni.

Mi történik, ha csokit fogyasztunk elalvás előtt?

Kérje csak meg az embereket, hogy sorolják fel az öt legjobb ételt, és a csokoládé valószínűleg rangos helyre kerül.

Ez a hihetetlenül népszerű étel mindenhol megjelenik, a reggeli mokkától, a desszertjeink feléig, és, persze jó okkal.

A csokoládétól szexi álmaink lehetnek!

A csokoládét, más ételekkel, együtt, mint az osztriga, chili paprika, gyakran afrodiziákumként tartják számon, ami segíti az ébredést.

Noha, ezt soha nem bizonyították be, szigorúan véve, van némi bizonyíték arra, hogy a fent említett dopamin, egy másik vegyületté, az úgynevezett feniletilaminná alakul, ami segíthet a szeretet és a vonzalom érzések kiváltásában.

Ez a kombináció azt jelenti, hogy, ha lefekvés előtt egy szelet csoki tortát fogyaszt el jó étvággyal, akkor valószínűleg R-fajta álma lesz.

Ön milyen ételt fogyaszt lefekvés előtt? Tudassa velünk, és ne felejtse el megosztani ezt a lenyűgöző információt a barátaival és ismerőseivel.

egészség érdekes érdekesség táplálkozás


Megtekintések száma: 37637


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet