2016. január 21., csütörtök

Most megmutatunk 8 tippet, Te csak dőlj hátra, és görgess lejjebb!

1.pont: Akármennyire is rossz érzés a szemeidnek, reggel ébredj fényre! Ne sötétítsd be a szobád teljesen, ugyanis kutatások kimutatták, hogy aki reggeli fényre ébred, sokkal ellenállóbb a depressziós panaszokkal szemben. Ennek a magyarázata igen egyszerű: a szervezetünkben már reggelről szerotonin termelődik, amely képes arra, hogy hatással legyen a hangulatunkra. Mivel télen kevesebb a napfény, ezért ez a kis reggeli trükk egy igazi fényterápiának számít. Ücsörögj körülbelül 30 percet ebben a fényben, közben kortyolgasd a reggeli kávéd, és meglátod, mennyivel jobban indul a napod.

8-tipp-a-teli-depresszio-ellen

 

2.pont: Ilyenkor télen bizony csökken szervezetünk D vitamin szintje a napfény hiányában, és mivel igen fontos szerepet játszik egészségünk megőrzésében, nagy gondot kell fordítanunk a pótlására. Érdemes tehát, olyan étrend kiegészítőt, vagy vitamint szedni, amely tartalmazza a szükséges mennyiséget.

 

3.pont: Ahhoz, hogy leküzd a téli depressziót az étkezéseddel is nagyban hozzájárulhatsz. Vigyél be a szervezetedbe sok B vitamint, omega-3 zsírsavat, és összetett szénhidrátokat, ugyanis ezek alacsony szintje szintén kapcsolatba hozható a rossz hangulattal. Sok B vitamint tartalmaznak a sajtok, omega-3 zsírsavat az olajos halak, mint a tonhal, szardínia, vagy a hering. A szénhidrátokat teljes kiőrlésű gabonákkal, és abból készített kenyérfélékkel érdemes bejuttatni szervezetünkbe, viszont kerüljük a cukrozott ételeket.

8-tipp-a-teli-depresszio-ellen

 

4.pont: A testmozgás bizonyítottan hangulatjavító. A rendszeres aerob testmozgás bizonyítottan enyhíti a stressz és a szorongást, növeli testünkben a noradrenalin termelést, és endorfinokat szabadít fel.

5.pont: Sokszor érezzük azt, hogy nincs kedvünk, erőnk kimozdulni a lakásból, és legszívesebben csak feküdnénk az ágyban, és lustálkodnánk. Érdemes azonban erőt venni magunkon, és programot szervezni, hiszen a társaság, a szórakozás hatására oxitocin hormon termelődik, amely biztosan emeli a hangulatod.

8-tipp-a-teli-depresszio-ellen

 

6.pont: Találj magadnak egy hobbit! Bizonyított tény az is, hogy azok az emberek akiknek van valamilyen hobbijuk, és rendszeresen űzik ezt a tevékenységet, kisebb számban alakul ki depresszió.

7.pont: A rendetlenség, rendezetlenség kimondottan zavaró lehet, így a szervezetünk rosszul reagálhat rá, és ez nem kedvez a hangulatunknak sem. Tartsd hát tisztán lakásod, hálószobád legyen rendezett, letisztult, ez nem csak nyugalommal tölt majd el, de jól eső érzéssel is, látva a harmóniát és tisztaságot.

8-tipp-a-teli-depresszio-ellen

 

8.pont: A színek nagy hatással vannak a hangulatra. Ilyenkor télen hajlamosak vagyunk besötétedni: sötétebb ruhákat viselünk, sötétebb körömlakkokat használunk, háttérbe szorulnak a nyár neon színei. Érdemes tehát színesebbé tenni öltözködésünket, persze ízléses kereteken belül. Elég akár egy színes sapka, vagy sál. Ha magadon nem is szeretnéd a harsány színeket viselni, öltöztesd a hálószobád abba: mit szólnál egy narancsszínű takaróhoz, vagy lila ágyneműhöz?

8-tipp-a-teli-depresszio-ellen


Megtekintések száma: 443230


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet