2016. szeptember 8., csütörtök

Volt már. hogy elbóbiskoltál? Hogy nem ott jártál gondolatban ahol kellene? Hogy nem haladtál valamivel, pedig ott ültél felette órákig? Akkor érdemes felülvizsgálni a koncentrációs képességeid, adunk 10 tanácsot, mellyel garantáltan javulni fog a teljesítményed, és többé nem kalandozol el!

Közösségi média:kikapcs

Bármit is csinálsz, ha pittyen egyet a telefon mert egy ismerős írta Facebookon, az azonnal ki tud zökkenteni a tempódból. Ha dolgozunk valamin, érdemes kijelentkezni a közösségi oldalakról, így még véletlenül sem látunk meg semmit az üzenő falunkon, ami miatt elkalandoznánk, illetve nem elegyedünk véletlenszerű beszélgetésbe senkivel.

Ne nézz rá az Emailekre

A bejövő emailek szintén káros hatással lehetnek ránk. Amint bejön egy, és ezt jelzi nekünk a mobilunk vagy a számítógépünk, akaratlanul is meg fogjuk nézni, kitől, és mit kaptunk. Ezzel pedig a koncentrációnkban is megzavartak leszünk.

A mobil tabu

Ha a mobil folyton ott van a kezünkben, semmivel nem fogunk haladni. A mai okostelefonok állandóan pittyegnek, jeleznek, villognak, attól függően, hogy ki, és milyen formában keres minket. ne hagyjuk, hogy elvonja figyelmünket. Érdemes arra a rövid időre kikapcsolni, amíg koncentrálni szeretnénk, vagy rezgőre, némára állítani.

Egyszerre csak egy dolgot csinálj

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egyszerre több dologba fognak vele, hogy időt és energiát spóroljanak meg vele. A helyzet azonban az, hogy ez nem kifizetődő. Kutatások bizonyítják, hogy bár az agy – főleg a nők agya – képes a több szálon futó feladatok egyidejű elvégzésére, ez rendkívül megterheli az agyat, és igénybe veszi a figyelmet.

A kevesebb néha több. – szól a mondás, nem véletlenül. inkább csinálj egy dolgot egyszerre, de azt végezd el maximális körültekintéssel. Meglátod, a végeredmény is sokkal jobb lesz.

Jutalmazd magad!

Vannak olyan kifejezetten unalmas feladatok, amiket muszáj elvégezni. Az ilyen feladatoknál lankad legjobban a figyelmünk, és ez a feladat iránti közömbösségünkből adódik. Egyszerűen nem érdekel az adott dolog, de túl kell esni rajta. Szétszórtak leszünk, és a végeredmény is felemás lesz. De mi lenne, ha feldobnád a dolgot azzal, hogy az unalmas feladatok után jutalmazod magad? Például egy bögre forró kávéval, cukorkával, vagy 10 perc sétával a parkban? Ha tudod, miért dolgozol, és mi a munka „gyümölcse”, máris jobban fog menni a koncentráció.

Hessegesd el a nem oda való gondolatokat!

Sokakkal megesik, hogy az adott feladat közben teljesen másra gondolunk, és gondolatban már előrébb járunk. Például azon agyalunk, hogy még mennyi házimunka és egyéb teendő lesz otthon. Mosni, vacsorát készíteni, feltakarítani… satöbbi. Ha fogunk egy cetlit, és módszeresen felvázoljuk a később otthon elvégzendő teendőinket, egyrészt képet kapunk tételesen, hogy majd mit kell megcsinálnunk, és ily módon kiírjuk magunkból a figyelem elterelő gondolatokat.

Meditálj!

Néha a feladatok annyira fölénk tornyosulnak, és a nyomás akkora lesz rajtunk, hogy nem vagyunk képesek kellőképpen odafigyelni arra, amit csinálunk. Hirtelen szétesik minden, és legszívesebben otthagynánk az egészet.

Érdemes időnként szünetet tartani, és meditálni egy kicsit. Ha becsukjuk szemünket egy röpke 5 percre, vagy megtornáztatjuk magunkat, azzal nem csak testileg, hanem szellemileg is felfrissülünk.

Légy kipihent

Ha nem alszol eleget, nem lesz kellő energiád egész napra. Fogd fel az alvást úgy, hogy olyankor a szervezeted energiát raktároz holnapra. Ha nem hagyod, hogy kellő energiát tegyen el másnapra, annak később majd te iszod meg a levét. Ép testben ép lélek. ha naponta 7-8 órát alszol optimálisan, friss és üde maradsz, és még az eszed is úgy fog vágni, mint a borotva.

Éhesen ne dolgozz!

Bizonyára voltál már úgy, hogy korgott a hasad, miközben egy feladatra koncentráltál. Vagy legalábbis csak koncentráltál volna, mert ilyenkor a tested már azon dolgozik, hogy minél erőteljesebben tudassa veled: apadnak az erőforrásai, kellene még egy kis kakaó, mert kimerül. Ha nem üres gyomorral dolgozunk, sokkal nagyobb a koncentrációnk, és a szervezetünknek is van mit elégetnie a munkavégzés közben.

10. Pomodoro tecnika

A módszer végtelenül egyszerű: eldöntöd, hogy min fogsz dolgozni, majd leülsz és 25 percet CSAK azzal foglalkozol, utána tartasz öt perc szünetet, aztán újra dolgozol 25 percet, és így tovább.

A trükk abban van, hogy a 25 perc alatt, SEMMI mást nem csinálsz, csak az adott dologgal foglalkozol. Nincs Facebook, nincs email, nincs telefon, nincs gyerekfürdetés, mosogatás, ablakon kibámulás, chatelés, kávékészítés. Semmi.

Ha a fenti tanácsokat megfogadod, biztos lehetsz benne, hogy többé nem kapod azon magad, hogy elment egy óra, és még mindig nem haladtál a dolgaiddal!

Ha tetszett, próbáld ki, de előbb oszd meg, hátha másoknak is gondjuk van a figyelemmel és a koncentrálási képességükkel!

tanácsok egészség életvitel test és lélek technikák tanulás munkahely


Megtekintések száma: 22335


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet